Travels

4 nap Brightonban

Még tavaly ősszel repültem Brighton England-be, amikor itthon már eldöntöttem, hogy másik országban akarok élni, és Anglia is szóba jött, hiszen a fizetés kimagasló és az angol nyelv nem akadály. Londonba nem akartam menni, mint mindenki más, nagyon drága és rengetegen vannak, de Brightonban akadt egy barát aki szívesen látott erre a pár napra (plusz találtam olcsóbb repjegyet muhaha), így gondoltam “körbenéznék a környéken”, ki tudja, “lehet, hogy itt van a jövőm” alapon. Végül ugye Madrid lett a dologból, de azért szívesen megosztom veletek angliai élményeimet. 🙂

Egy kis töri:

1514-ben a várost felégették francia fosztogatók egy Anglia és Franciaország között dúló háború keretein belül. Csak a Szent Miklós templom és egy korabeli utca, a mai The Lanes élte túl a pusztítást.

Az 1780-as évektől kezdtek elkezdték kiépíteni a polgári házakat, és Brighton átalakult egy halászfaluból egy felkapott tengerparti üdülőhellyé. A London és Brighton közötti vasúti összeköttetés 1840-ben jött létre, és ez lehetőséget adott az egynapos kiruccanásra vágyók előtt is. A fejlődéssel párhuzamosan a lakosság növekedésnek indult. Emellett a város határai is kitolódtak, lakóövezetek épültek ki, és Brightonba olvadt több környékbeli falu is.

Brighton és Hove Anglia egyik legnagyobb és leghíresebb tengerparti üdülőhelye, hiszen élénk, pezsgő élete kontrasztban áll a közeli Hove visszafogottságával és finomabb karakterével. A két város 1997-ben összefogott és létrehozták a közös Brighton and Hove önkormányzatot. 2000-ben a millenniumi ünnepségek keretében a királynőtől city státuszt kapott. Brighton and Hove lakosainak száma 253 500.

Este érkeztem meg az Easy Jet járatával a London-Gatwick repülőtérre, és vonattal indultam tovább Brightonba ami kb fél órás út volt. Aznap már csak az alvás várt rám mert késő volt, és másnap jött a felfedezés ideje! Brighton egy gyönyörű, barátságos, napsütéses város, fincsi tenger illattal. 🙂 Megkértem a barátomat aki megvendégelt, hogy mutassa meg a város legszebb arcát. Persze az első utunk a tengerhez, azon belül a Pierhez vezetett. Már nagyon izgatott voltam, hiszen a tenger látványa mindig nagy hatással van rám, hiába nem most látom először. A végtelennek tűnő víz látványa és illata, a sirályok hangja, a napsütésben sütkérező emberek a parton nagy nyugalmat árasztott. Az őszi időjárás ellenére az idő nagyon meleg volt, 20 fok körül, bár a víz nagyon hideg volt, így csak a lábfejemet mártottam meg benne. 🙂

Ez a nap erről szólt, a semmittevésről, csak élvezni a tenger látványát, nagy sétákat tenni, és a Pieren körülnézni. A Pier végül is egy vidámpark, ahol nincs olyan sok ijesztő játék (vidámpark mániásként nagy bánatomra :P), de van rengeteg szimulátor gép, amik pl. Walking Dead, Jurassic Park és sok más témájúak. Aztán vannak rajzfilmes játékgépek és nyerőgépek is, ahol plüssöket, pénzt és jegyeket lehet nyerni további játékokra. Én természetesen felültem egy játékra, ami egy hullámvasútra emlékeztetett. Nem mehettem el anélkül, hogy ne próbálnék ki legalább egy valamit. 🙂 Ezek nagyon lightosak, és a plasztik kártyát amire a pénzt kellett feltölteni, hogy felülhess akármire, eltettem szuvenírnek emlékbe.

A part mellett végighúzódó sétányon rengeteg szuvenír shop, étterem és boltocskák is megtalálhatóak.

Másnap a belváros kapta a főszerepet, ott tettünk hatalmas sétákat. Az English breakfast után a piac felé vezetett utunk, ahol mindenféle érdekes tárgyat lehet kapni; képregényektől, könyvektől kezdve ékszereken át ruhákig mindent. Nagyon hangulatos és színes volt! Különösen tetszett, hogy nemcsak a falakat borították graffitik, hanem a boltok falait is izgalmas képek lepték el!

Aztán a Primark felé vezetett utunk, ahol aztán be is vásároltam. 2€ egy szoknyáért, 1€ egy kék felsőért, 6€ egy lámás párnáért? Szinte hozzám vágták! 🙂 (Visszagondolva csoda, hogy befért minden a táskámba visszafelé a repülőn :)) Délutáni programként füves sütit sütöttünk ( ez így elég furán hangzik, na nem mintha nagy használó lennék, csak párszor próbáltam, de sütiként még soha, így érdekes volt kísérletezgetni hahah 😀 amúgy Brightonban tök jó minőségűt lehet kapni legalábbis azt mondják hahaha) és olyan erős volt, hogy egész este éreztem 😀 Így kicsit beszívva mentünk el egy Gay Night Clubba. Igen. Életem első meleg bárja. 😀 Nem volt olyan fura amúgy, lányok is voltak, csak pár srác volt nagyon furán öltözve, de viccesek voltak ahogy próbálták felszedni egymást. 🙂 Nem voltak olyan sokan amúgy, így elég hamar hazamentünk.

Harmadik nap újabb városnézés volt tervben, és végre ülhettem egy angol piros buszon! Naná, hogy a második emeleten. 🙂 Tök jó élmény volt. Ebédre Domino Pizzáztunk, és délután az utunk újra a parta vezetett a Pierhez, hiszen ez volt az utolsó estém ott, és éjjel még nem is láttam kivilágítva. A naplemente gyönyörű volt, szinte minden második percben változott az ég színe…az idő kellemes volt, a víz nyugtatóan hullámzott, végül teljesen sötét lett és a Pier gyönyörű fényekben pompázott.

A negyedik napon már csak a visszaútra készülődtem reggel, irány a vasútállomás és a vonat út után a repülőtér.

+Tipp: a kaja ezen a repülőtéren (Gatwick) kimagaslóan drága, a legolcsóbb amit találtam, hogy ne haljak éhen, az egy 5 fontos pizzaszelet volt.. Valami szendót csomagoljatok az útra!

Anglia PRO:
  • A jellegzetes angliai épületeket imádtam. Olyan aranyosak ahogy egymás mellett sorakoznak, és mindenféle színben pompáznak.
  • Brighton a tengernél van, ezért is tetszett nagyon; a víz illat, a naplemente, a Pier. Gyönyörű volt. Ott létem alatt egyszer se esett az eső, mindig sütött a nap! Azt mondták nagy szerencsém volt… 🙂 Én is úgy hiszem.
  • A Piert mindenképp ki kell próbálnotok, itt újra gyereknek érezhetitek magatokat. De ha nem is ültök fel semmire, akkor is jó móka körbenézni.
  • Az angol órákról híressé vált Fish and chips. 🙂 Végre megkóstoltam, bár  nem tudom miért van mindenki odáig ezért az ételért, hiszen csak sültkrumpli hallal. 😀 És ráadásul hihetetlenül olajos volt, őszintén nekem megfájdult tőle a gyomrom. Lehet, hogy rossz helyen vettük,de legközelebb ha angliában járok máshol is kipróbálom. Mindenesetre az emberek többsége oda van érte, ezért ebbe a kategóriába sorolom. 🙂
  • Paradicsomos bab, imádom!
  • Itt is van PRIMARK!! 😀

Anglia KONTRA:
  • Az angol emberek furák. Az első ami feltűnt, hogy furán öltözködnek, kicsit ízléstelenül, még az öregebbek is a legrikítóbb, legkivillantósabb ruhákat veszik fel. 😀 Hát, nem szégyenlősek az biztos! Ezt egyébként Cipruson is megfigyeltem amikor hotelben dolgoztam, mert rengeteg angol vendégünk volt. Volt aki pizsamában(!!!) jött le reggelizni az 5 csillagos szállodában. 😀
  • A második napon már túl sok volt az angol akcentusból, a felét nem értettem mit mondanak. 🙂 Hm, pedig az elején tetszett, olyan arisztokratikusan hangzik számomra.
  • Az ellentétes közlekedés. Soha nem tudnám megszokni, nehéz volt átállni. (Ugyanez Cipruson, bár a 3 hónap alatt megszoktam egy kicsit, plusz azért ott kevesebb az autó és kisebb a forgalom ezért nem olyan veszélyes.)
  • English breakfast. Reggelire nekem túl olajos, nem esett jól. De legalább ezt is kipróbáltam. A paradicsomos bab viszont ízlett!

Az egyik kedvenc épületem a brit uralkodói család rezidenciája a Royal Pavilion, ami indiai stílusban épült. A 19. század elején egy tengerparti pihenőhelynek épült , IV. György király számára. Kivilágítva is csodaszép volt, bár persze ezt a fotó sajnos nem adja vissza… A másik kettő egy templom, ami az igazat megvallva nem igazán tetszett, láttam már szebbeket, de azért érdemes betérni.

Végszó

Mindenkinek jó szívvel ajánlom Brightont pár napos kiruccanásra. Jó időtöltés a városban körbe nézni, a parton a távolba meredni, csak nézni a vizet a Pier mellett egy kavicsokra leterített pokrócon, enni egy Fish and Chipset, lassú sétákat tenni a part mellett kiépített sétányon. A városon belül van pár templom amit érdemes meglátogatni, rengeteg színes épület és graffiti amiről érdemes fotókat csinálni, illetve piacok ahol érdekes tárgyakhoz,könyvekhez juthatunk hozzá olcsón.