Travels

Toledo

Madridtól kb 70 km-re délnyugatra található Toledo, amit már régóta meg akartam nézni magamnak, így még május környékén az egyik ráérős hétvégén ez lett az úti célunk. Madridból a Plaza Eliptica Estaciontól 45-50 perc alatt eljutottunk Alsa busszal Toledoba. Meg is lepődtünk, hogy milyen gyorsan odaértünk! 🙂

Egy kis töri

Toledonak nagyon hosszú a történelmi háttere, már a bronzkorban is lakták, a rómaiak foglalták el aztán i.e. 193-ban. A Római Birodalom bukása után jöttek a vizigótok, majd 711-ben a mórok fővárosa lett. Végül  1085-ben VI. Alfonznak sikerült elfoglalnia és Kasztília fővárosává tennie. Történelmi központja a Tajo folyó jobb partján, egy kanyarulatban, domb tetején épült, melynek legmagasabb pontja 529 méter. A városra gyönyörű kilátás nyílik a folyó túlpartjáról, a Mirador de Toledo nevű kilátópontról.

San Juan de los Reyes Kolostor. Ez volt a kedvencem mind közül. Az épület külseje és belseje is gyönyörű az utolsó kis részletig, a vízköpők is lenyűgözőek az épület falán, a kis kert a közepén varázslatos volt ahogy besütött a nap.

Sajnos egy nap alatt csak a fővárost sikerült megnézni, a híres szélmalmokig nem jutottunk el. Talán legközelebb! A város gyors körbeutazására mi is a kis piros vonatot használtuk mint oly sokan, hiszen ez egy kényelmes módja a város felfedezésének, ráadásul fél úton megállunk, mert felvisz a folyó kanyarulatához ahol gyönyörű kilátás tárul elénk. A vezető meg is engedi 10 percig kb, hogy fotókat készíthessen mindenki. Így gyakorlatilag egy kört teszünk meg visszafelé a városba a folyótól. A kisvonat ár olyan 8€ körül volt ha jól emlékszem, én mindenkinek tudom ajánlani, mert a legfontosabb nevezetességek mellett elmentünk és kaptunk fülhallgatót is a tourhoz amiben különböző nyelveken hallgathattuk az idegenvezetést. Az út kb. 1 órás volt és nagyon élvezetes!

Mit lehet enni?

Ebédidőben a sok turista miatt csak nagyon nehezen találtunk éttermet ahol volt hely, és az árak sem a legbarátibbak, de hát ennünk csak kellett. 🙂 Végül pizzát rendeltünk, ami méretéhez képest nagyon drága volt, és alig volt rajta feltét. 8-10€ körül voltak a pizzák.

Hangulatos kis utcácskák, a drága pizza (:D), ingyenes múzeum belépők és a Katedrális (Catedral Primada).

Az első képen Don Quijotével karöltve (mindenhol megtalálható volt, szobrok, kis dekorációs tárgyak az üzletekben, szuvenír shopokban), a kis vonat amivel körbeutaztuk a várost, random zenészek a város közepén, és a Catedral Primada kapuja.

Fő látnivalók:
  • Gótikus katedrális (Catedral Primada)
  • Kilátó (Mirador de Valle)
  • Szent Márton híd
  • Régi királyi palota
  • San Juan de los Reyes kolostor
  • Jezsuita templom és múzeum
  • Alcazar katonai múzeum

A szűk utcákat rengeteg kis bolt és turistacsalogató üzletek tarkítják, igen borsos árakkal. De mindenképpen érdemes beszerezni egy szuvenírt az ittlét alatt, rengeteg shop van ahol ezt megtehetjük, szerencsére az árak itt jóval barátibbak. Toledo gyönyörű város, mindenképpen megér 1-2 nap itt tartózkodást. Első nap a belvárost, másodnap a szélmalmokat ajánlanám amikre nekünk sajnos nem volt lehetőségünk.

Ti hova mennétek el szívesen egy hétvégére Madridhoz közel lévő városba? Én következőleg Avilát és Segoviát néztem ki magamnak! 🙂